TO, DA SO SE ROMANCE PRODAJALE NAJVEČ, NI NOBENO PRESENEČENJE

Junija je zaživel nov slovenski knjižni projekt, imenovan Knjiga meseca. Zdi se, kot da je od nikoder pognal prav med epidemijo (ohoho, vsaj kaj dobrega je dala), toda Urška Bračko, vodja projekta pri založbi Učila, knjižna blogerka (Booknjiga) ter sodelavka Bukle, je o škatli, ki bi naročnika vsak mesec razveselila s knjigami presenečenja in drobnimi malenkostmi, sanjarila že veliko prej. Svoje knjižne sanje je zdaj uresničila.

Kaj je bilo v junijski knjižni škatli, kako se je založbi obrestovalo sodelovanje z več knjižnimi blogerji in kakšna je možna prihodost Knjige mesca? Pogovarjala sem se z Urško Bračko.

Urška, vem, da si podobno škatlo s knjigami načrtovala že dlje časa. Zdaj je uspelo. Povej, kakšen je občutek ta trenutek.

Prvi mesec kar nisem mogla dojeti, da bo to moja nova služba. Se to res dogaja? Sem res dobila zaposlitev na področju, ki me izjemno veseli in za katerega sem v zadnjih letih dala vse od sebe, da bi se čim bolje izobrazila? Je res.

V tujini je namreč tako, da se z naročninami na knjižne škatle ukvarjajo le podjetja, ki se specializirajo za določen žanr in se potem posvetijo samo temu. Od založb ali neposredno od distributerjev kupujejo knjige, ki jih nato ponudijo v svojih knjižnih škatlah, pri čemer gre pogosto za neznane avtorje, ki s tem dobijo tudi možnost prepoznavnosti.

Pri nas je skoraj nemogoče, da bi kdorkoli pričel iz nič in kupoval knjige od založb, saj je treba bralcem in kupcem ponuditi predvsem nove knjige. Obenem pa jim predati sporočilo, da so s tem, ko dobijo novitete, v prednosti pred vsemi drugimi bralci. Kot veš, imajo nove knjige pri nas določeno omejitev z Zakonom o enotni ceni knjige, tako da bi pri tem že nastal prvi problem, s katerim bi se novo nastalo podjetje, neodvisno od založbe, soočalo.

Zato me je izredno veselilo, da so se pri založbi Učila odločili pristopiti k temu projektu. Ta nova tržna pot vključuje drugačen način prodaje (naročnina) in vsaj v enem delu sodelovanje tudi z mlajšo populacijo v branži. V tem smislu smo se tudi odločili, da projekt predstavimo na način, da se povežemo z blogerji, še posebej knjižnimi. Ne zgodi se namreč vsak dan, da se ti zgodi sanjska služba: da bi lahko to, o čemer pišem v magistrski nalogi, vsak dan resnično podoživljali v praksi.

Urška Bračko, vodja projekta Knjiga meseca

Presenetilo me je, koliko junijskih knjižnih škatel ste razdelili knjižnim blogerjem in drugim spletnim vplivnežem. Prve tedne se mi je, ker mnogim sledim na Instagramu, zdelo vseh podobnih objav celo preveč. Kako pa ti in Učila vidite učinek takega istočasnega sodelovanja z več spletneži?

Ravno tak učinek smo s prvim mesecem želeli doseči. Zdaj se bom spet obregnila ob tujino, vendar je tam običajno, da naročniki vsi naenkrat dobijo knjižne škatle (dan gor ali dol) in nato to delijo ter širijo. Pri njih je zelo pomemben odnos v knjižni skupnosti, ki se je poimenoval kar »bookstagram«, četudi ni omejen samo na Instagram.

Hoteli smo biti tudi prvi, ki se bomo podrobneje osredotočili na odnos z blogerji, saj jim želimo stopiti naproti in jih spodbujati, da se tudi ta del blogerstva razširi (tako kot na primer lepotni blogerji, ki imajo celo svoje nagrade, dogodke itd.).

Za blogerje smo pripravili tudi predstavitveni dogodek, na katerem smo vsem udeležencem podelili darilne knjižne škatle. Še kar nekaj novosti in dogodkov pripravljamo na tem področju in res sem vesela, da se vse to razvija tudi v Sloveniji. Zadovoljstvo s knjižnimi škatlami se lahko tako preko blogerjev širi tudi med druge ljudi.


Knjigo meseca, knjižno škatlo, lahko prejmeš z enkratnim nakupom ali skleneš mesečno naročnino. Izbiraš lahko med šestimi temami, in sicer:


Za katere od knjižnih škatel je bilo junija največ zanimanja in kako si to razlagaš?

Največ zanimanja je bilo za knjižne škatle romanc in kriminalk. Že ko smo postavljali zvrsti knjižnih škatel, smo jv podjetju naredili tržno raziskavo, katere izmed knjig se najbolje prodajajo, in tukaj so bile na prvem mestu romance. Že iz tega je bilo razvidno, da je največji delež strank ženskega spola z usmerjenostjo na romance. To, da so se romance prodajale največ, torej ni nobeno presenečenje. Tudi pri kriminalkah je tako, da se že nekaj časa na našem trgu kaže čedalje večje zanimanje za kriminalke (tako tuje kot domače), pa tudi poznan avtor naredi svoje.

V naslednjem mesecu (op. avtorice: z Urško sva pogovor pripravili v času izida junijske škatle) se bo verjetno delež kriminalk še povečal, saj napovedujemo novo knjigo izjemnega avtorja Sebastiana Fitzeka. Prav tako se bo povečalo zanimanje za knjižno škatlo Spomini in biografije, saj bo ta v juliju vsebovala biografijo čudovite Fride Kahlo. Vendar ne dvomim, da bodo romance še vedno najbolj iskane.


[BEREM SINKU] Moj tamali sobralec, star je 6,5 leta, je prejel škatlo Berem sam, namenjeno bralcem med 7. in 12. letom. Najprej je iz nje izbrskal sladkarije in v nekaj dneh vse z radostjo pozobal, šele nato ga je začela zanimati druga vsebina. Kaj hočemo, to je ta hedonizem. Pritegnil ga je Moj zmagovalni kviz – Človeško telo, ki smo ga že nekajkrat igrali, potencial za vso družino pa vidim tudi v zbirki nalog Telovadba za možgane. Za knjigo Planet Zemlja si bomo vzeli čas še to poletje, Agencija za starše pa bo morala zaradi teme in obsega še nekaj let počakati.


Ali pri Učilih načrtujete v škatle vključiti tudi knjige drugih založb?

Zdaj se v naših škatlah dobi samo knjige založbe Učila, vendar se lahko zgodi, da bodo v bodoče vključene tudi knjižne izdaje drugih založb, če bo obstajal tovrsten interes.  Naše ključno vodilo je, da so naši naročniki navdušeni nad vsebino škatle, ko jo prejmejo. To velja tako za knjige kot tudi za drobna presenečenja, ki jih dodajamo h knjigam. V založbi Učila lahko sami z lastnimi izdajami pokrijemo vse potrebe, kar zadeva nabor knjig v škatlah, bo pa tako – kot v marsičem drugem – tudi tukaj čas pokazal, kako se bodo stvari razvijale v prihodnje.

Kako se odločite za vsebino posamezne škatle – katere knjige bodo vžgale, katere dodatke boste dodali v škatlo itd.?

Glavne knjige naših škatel so že vnaprej določene. Trenutno je program znan že za prihodnjih šest mesecev, torej do konca tega leta. Skupna točka vseh nosilnih knjig iz posameznih žanrov je, da so to glavni aduti našega programa, pri čemer naročniki ekskluzivno prejmejo knjige, ki prvi mesec niso na voljo nikjer drugje: niti v knjigarnah niti v knjižnicah.

Knjige, ki so v škatlah dodane kot darilo, določimo vsak mesec sproti. Odločamo se glede na zvrst knjižne škatle, če je to mogoče. V naslednjih mesecih bodo tudi te knjige novosti, saj ne želimo, da bi naši naročniki prejemali knjige, ki jih že imajo.

Glede dodatkov v knjižnih škatlah pa se malo osredotočamo na posamezen mesec oziroma letni čas. Naročnikom pripravimo presenečenja v zvezi s tem – recimo zdaj, ko bo naslednja poletna škatla, bo ta povezana z dopustom in počitnicami, ne morem pa še izdati, kaj bo v njej. Z drobnimi prijetnimi in koristnimi dodatki želimo naročnike pocrkljati. Tako bomo v jesenskih mesecih iskali kakšne tople napitke, rokovnike za novo (šolsko) leto, kakšen domač slovenski inovativen produkt …


Urški Bračko najlepša hvala za predstavitev projekta Knjiga meseca, tebi, dragi spremljevalec Gdč. knjige, pa povabilo, da o naročnini na knjižno škatlo premisliš še sam. Bi jo izbral zase ali za koga od dragih? Za odraslega ali za otroka? Vse informacije najdeš na spletni strani projekta.

Dodaj odgovor